Verzending en bezorging
Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?
Producten die op voorraad zijn, worden na betaling binnen 1 a 2 werkdagen verzonden.
Waar mogelijk verzenden we jouw bestelling met briefpost of een brievenbuspakketje, zodat je niet thuis hoeft te blijven om een pakketje aan te nemen.
Verzending van grote bestellingen
Grotere bestellingen, bijvoorbeeld bij meer dan 5 of 10 pakketten of sets met kaarten, nemen we direct na bestelling in behandeling. Als alle producten op voorraad zijn, dan wordt er binnen 1 a 2 werkdagen verzonden en heb je jouw bestelling snel in huis. Indien producten voor jou bijbesteld moeten worden, dan kan het een paar dagen langer duren. We nemen dan contact met je op om de levertijd af te stemmen. Je kunt ook zelf contact met ons opnemen om jouw wensen door te geven, bijvoorbeeld om de levering af te stemmen en/of als je voor een bedrijf producten op factuur wilt bestellen.
Wanneer ontvang ik mijn bestelling en kan ik mijn bestelling volgen?
Bestellingen binnen Nederland worden verzonden met de standaardservice van PostNL.
PostNL bezorgt brievenbuspost van dinsdag t/m zaterdag en pakketpost van maandag t/m zaterdag. De uiteindelijke bezorgdag en bezorgtijd van jouw pakket is mede afhankelijk van de drukte bij PostNL.
Je kunt jouw pakket volgen op de website van PostNL vanaf de eerste dag na de verzenddatum met behulp van de track & trace code, die je per e-mail van ons krijgt zodra jouw pakket verzonden is.
Briefpost verzendingen kan je niet volgen.
Brievenbuspakketjes zijn deels te volgen. Tot het punt waarop ze met de postbode naar je onderweg zijn. De uiteindelijke aflevering wordt helaas (nog) niet gedigitaliseerd door PostNL.
Wat zijn de verzendkosten?
De kosten voor het verzenden van jouw bestelling proberen wij natuurlijk altijd zo laag mogelijk te houden. Bijvoorbeeld door kleine producten te versturen in een envelop of brievenbusdoosje met de gewone post in plaats van in een doos met de pakketpost.
De verzendkosten worden bij het afronden van je bestelling berekend en zijn afhankelijk van de afmeting en het gewicht van jouw totale bestelling.
Richtlijnen voor verzending naar een adres in Nederland:
- Briefpost tussen € 0,96 en € 2,88
- Brievenbuspakketje € 4,25
- Pakketpost € 6,75
Kan ik ook op een ander adres laten bezorgen?
Wil je iets voor iemand anders bestellen of wil je jouw bestelling bijvoorbeeld op jouw werk laten leveren? Vul dan bij het bestellen in jouw gegevens een afleveradres in wat anders is dan jouw factuuradres.
Wat gebeurt er als ik niet thuis ben op het moment van bezorgen?
Als je niet thuis bent als de bezorger het pakket bij je af wil leveren, dan volgt jouw pakketje de standaard procedure van PostNL. Deze is normaal gesproken: De postbode biedt het pakket aan bij een van jouw buren (tenzij je hebt aangegeven dat je dit niet wilt). Dan vind je een kaartje in de bus op welk adres het pakket is, zodat je het daar kunt ophalen. Lukt dit niet, dan laat de bezorger een kaartje met een code achter. Met deze code kan je zelf een nieuw bezorgmoment kiezen. Dit kan tot 22:00 uur. Als je niets doet, dan biedt PostNL het pakket op de eerstvolgende bezorgdag (maandag t/m zaterdag) nog een keer bij je aan. Mis je de bezorger, dan kan je daarna het pakket ophalen bij een PostNL servicepunt. Je ontvangt bericht over waar je het pakket kunt afhalen. Vergeet niet je legitimatiebewijs mee te nemen, want dit moet je op het servicepunt laten zien. Je kunt het pakket gedurende twee weken ophalen. Is het pakket dan nog niet opgehaald, dan wordt het naar ons retour gestuurd. Ben je op vakantie dan kan je het beste contact opnemen met het servicepunt, meestal zijn zij bereid het pakket nog iets langer voor je te laten liggen.
Bestellen voor bezorging buiten Nederland
Voor België en de rest van de Europese Unie worden bestellingen verzonden met de standaardservice van DHL of UPS, direct nadat de betaling van de bestelling door ons ontvangen is. We sturen je een bericht met track & trace code, zodat je de aflevering van jouw bestelling kunt volgen bij de pakketleverancier.